יום שלישי, 22 במאי 2012

תכנון דירה חדשה


תכנון דירה

כאשר רוכשים דירה חדשה  אשר עדיין לא נבנתה קיימת אפשרות לתכנן אותה באופן שונה מן האופן המתוכנן הסטנדרטי. יחד עם זאת, חשוב לעשות את התכנון בצורה מסודרת על מנת לא לעשות טעויות שלאחר מכן יעלו לכם ביוקר.

אז איך מתחילים ?

ראשית יש לבחון את תרשימי הדירה המתוכננת. ניתן להשיג תרשים זה מן הקבלן אשר מכר לכם את הדירה. בדקו היטב איזה חדר נמצא באיזה מקום ומהו שטחו של כל אחד מהם. הפכו את התרשים לרשימה מסודרת לגבי כל חדר לדוגמא: חדר מטבח- מהו שטחו, היכן ממוקם וכדומה.







הכנת רשימת צרכים שלכם

לאחר רשימת ה- "מצוי" , עליכם להכין רשימה מסודרת של ה- "רצוי". כתבו מה חשוב לכם לגבי כל חדר, האם אתם מעוניינים שהוא יהיה קרוב לחדר אחר לדוגמא: חדר השינה של ההורים וחדר הילדים, האם אתם מעוניינים שהמטבח יהיה פתוח לסלון וכדומה. השוו בין שתי הרשימות וסמנו את הנקודות שאינן תואמות.

שילוב איש מקצוע

אמנם ניתן לתכנן לבד, אך מומלץ בשלב זה לשלב איש מקצוע אשר יעזור לכם לתכנן את החדרים בצורה האופטימלית ביותר תוך ניצול מקסימאלי של השטח. חשוב להעביר לאיש המקצוע את רשימת המצוי והרצוי ואף את התרשימים. יתכן ותעלינה נקודות אשר אינן ניתנות ליישום בפועל וחשוב שתדעו אותן לפני שאתם מחליטים החלטות מסוימות לגבי רכישת הדירה.

פגישה עם הקבלן

חשוב לקיים לפחות פגישה אחת אשר ינכחו בה הקבלן, איש המקצוע המתכנן ואתם. מומלץ כי איש המקצוע המתכנן יציג בפני הקבלן את שברצונכם על מנת לוודא עימו כי הדבר אפשרי. חשוב מאד במהלך הפגישה להכין פרוטוקול ולהחתים את כל הצדדים בסיומה.



מעקב רציף

כאשר מתחיל שלב הביצוע אין זה אומר ששלב התכנון הסתיים. עליכם בשילוב עם איש המקצוע להיות במעקב יום יומי על מנת לוודא שהבנייה מתבצעת בהתאם למתוכנן. במקרים רבים הפועלים אינם שמים לב להנחיות ופשוט בונים את הדירה על פי הסטנדרט. במקרה כזה תאלצו לרדוף זמן רב אחרי הקבלן לתיקון הנזקים.ולסיום, תכנון דירה אינו דבר פשוט אך בהחלט אפשרי באמצעות איש מקצוע מיומן ותשומת לב קפדנית מצדכם לאורך כל התהליך.


מאמר זה נכתב על ידי רווית בוכלמן - אדריכלית בוגרת בית הספר לאדריכלות בבוסטון בעלת ניסיון של 15 שנה בתכנון מבנים ופרוייקטים לאיכלוס בירושלים