יום רביעי, 25 ביולי 2012

שיש - אלוני


עיצוב בשיש

אריחי שיש
שיש הינו חומר גלם בו היה נהוג לעשות שימוש כבר בעת העתיקה. אם תטיילו באיטליה ברומא, או בארצות אחרות בהן ישנם מבנים עתיקים, תגלו כיצד בימים עברו נהגו לעצב עם שיש . כאשר אנו מדברים על עיצוב בשיש, הכוונה היא לחיפוי חללים בבתים, לעיצוב חדרי אמבט, לעיצוב מטבחים , מדרגות ועוד. השיש נחשב לחומר גלם יוקרתי במיוחד, ולכן הוא גם איננו זול, אך כמובן העניין תלוי בכמות חומר הגלם ובסוג השיש אותו בחרתם.



עיצוב המטבח

בארץ, נהוג לעצב את המטבחים עם שיש. הם מוסיפים הרבה  נופך יוקרתי למטבח, הם פרקטיים במיוחד, חזקים וקלים לניקוי. ישנם כמה סוגי שיש עיקריים לשימוש בעיצוב חללי הבית: שיש אבן קיסר, שיש גרניט, ושיש קוריהן. מכיוון שהשיש הוא אבן גיר, ניתן למצוא אותו במגוון גדול של צבעים, תוכלו אפילו למצוא שיש כחול, ירוק, כחול, שחור וגם בגוונים סולידיים יותר, הכול תלוי בהעדפותיכם וטעמכם האישי.





איזה שיש כדאי לבחור?

מכיוון שישנם כמה סוגי שיש עיקריים, טווח הבחירה שלכם הוא גדול למדיי. כול שיש הוא בעל יתרונות וחסרונות משלו, ותלוי היכן אתם מתכוונים למקם אותו. אחד מסוגי השיש החזקים והעמידים ביותר, הוא שיש אבן קיסר, ולכן הוא כה נפוץ בארץ. מדובר על אבן מלאכותית, חזקה במיוחד, קשה מאוד לשרוט אותו או לשחוק אותו. לעומת זאת, שיש אבן קיסר, איננו מצטיין בעמידותו לחום גבוה. כלומר, ממש לא מומלץ להניח עליו סירים רותחים. גם שיש הקוריהן הוא חזק מאוד, ולא ניתן לראות בו את החיבורים בין פלטה אחת לשנייה, כך שהוא גם לא צובר לכלוך.







שיש גרניט, עשוי מאבני בזלת. ניתן למצוא אותו בהרבה מאוד גוונים, החל מבהירים וכלה בכהים מאוד. ככול שהשיש כהה יותר, הוא יבטיח לכם יותר עמידות ופחות שחיקה וזאת בשל דחיסות החומר. בארץ, ניתן למצוא הרבה מאוד סוגים של שיש, אלה המיובאים מחו"ל, הם הכי יקרים. מכיוון שמדובר על אבן בעלת מראה טבעי, היא מוסיפה רבות לעיצוב חדרי הבית השונים, בשונה מריצוף בארחי קרמיקה כאן אנו יכולים להשתמש בחומר גם לחיפוי קירות חוץ. ישנם אף אנשים הבוחרים לחפות את כול חדרי הבית עם שיש, עניין זה כמובן נתון לטעמכם האישי, אך אין ספק, כי רצפות מחופות עם אבני שיש, משדרות הרבה מאוד יוקרה וזוהר.



שיש במקלחת

פעם, בימים עברו, לחדר המקלחת היה תפקיד די שולי. היינו נכנסים למקלחת קצרה, מתרעננים וסוגרים עניין. כיום, אנו מקדישים הרבה מאוד תשומת לב, תכנון וממון רב בעיצוב חדרי האמבט. הם כבר אינם קטנים כפי שהיו בעבר, לחלק מהאנשים יש גם אמבט ג'קוזי, וכלל, חדר המקלחת הפך להיות חדר מרכזי בבית, מעין היכל יופי ואסתטיקה. שיש למקלחת, תורם רבות לעיצוב החלל, הוא פרקטי במיוחד, שכן אבן השיש עמידה בפני לחות ורטיבות, והשיש משווה לחדר המקלחת שלכם מראה יוקרתי ונוצץ.

בחירת השיש

גם אם החלטתם לרכוש דירה  חדשה מהקבלן, תמיד הוא ייתן לכם הזדמנות לבחור בין השיש הסטנדרטי אותו הוא מציע, לבין שיש שיבחר על פי טעמכם והעדפותיכם האישיות. כמובן שמדובר על עלות כספית נוספת, אך מכיוון שסביר להניח שאתם מתכננים לגור הרבה מאוד שנים בדירתכם החדשה, בהחלט כדאי להשקיע ממון בעיצוב חדר האמבט שלכם, ולבחור שיש מתאים. אם אתם בונים בית פרטי משלכם, אזי כול בחירות העיצוב תלויות בכם, וכאן כבר תוכלו להשתולל. אם יש לכם מס' חדרי מקלחת בבית, למשל חדר מקלחת המיועד רק להורים, או חדר המיועד אך ורק לילדים, תוכלו לבחור מגוון סוגי שיש, בצבעים ובסגנון המתאימים למשתמשים בחדר המקלחת. ניתן גם לשלב כמה סוגי שיש וכמה סוגים של גוונים. חשוב שסגנון וצבע השיש, יתאים לסגנון הכלים הסניטאריים באמבטיה, לכן, חשוב קודם כול לבחור את השיש, ורק מאוחר יותר לבחור אסלות, כיורים, סגנון תאורה ועוד.

שדרוג מראה חדר האמבט

אם אתם מתגוררים בבית ישן אותו אתם רוצים לשפץ, כדאי שתדעו, גם חדר המקלחת הפשוט ביותר והעלוב למראה, ניתן לשדרוג באמצעות שיש המשמש לחיפוי הקירות והרצפה. ניתן לחפות את הרצפה, הקירות ואת המשטחים שמסביב לכיור, וליצור לכם פינת מרגוע שלווה ונעימה, בה תוכלו לבלות בזמנכם החופשי, לצאת מן החדר חדשים ורעננים. ניתן היום אפילו לבחור כיורים יוקרתיים העשויים משיש. בעבר, היה נהוג לעשות שימוש באריחי קרמיקה לחדר האמבט, אך כיום, מגמות העיצוב השתנו, והשיש הפך להיות פופולארי יותר מאי פעם.

איכות השיש

מומלץ לבחור שיש באיכות גבוהה ביותר, שיש אשר עמיד בפני רטיבות, אבן חזקה שאיננה נשחקת ונתונה לבלאי מינימאלי. בבתי העסק השונים אשר מוכרים שיש, תוכלו להתרשם ממגוון סוגי השיש השונים. הסוגים הנפוצים ביותר הם שיש אבן קיסר ושיש אבן גרניט, הנחשבת לחזקה ואיתנה במיוחד. חברות המשווקות  שיש, לרוב מתחזקות גם אתר אינטרנט המאפשר לכם ליצור סימולציה. אתם מעלים לאתר האינטרנט את תמונת חדר האמבטיה שלכם, בוחרים את סוג השיש אשר מוצא חן בעיניכם, ותוך זמן קצר תוכלו לראות במו עיניכם, כיצד יראה החלל עם השיש אותו בחרתם. תוכלו כמובן לנסות אין ספור דגמים.

מהם סוגי השיש הקיימים?

ישנם חמישה סוגי שיש עיקריים: שיש אבן קיסר, שיש סיליסטון, שיש אבן גרניט, שיש קוריהן ושיש חברון. שיש חברון היה בין סוגי השיש הנפוצים והפופולאריים ביותר בארץ, ואכן מדובר על שיש בעל מראה ניטראלי, וכיום הוא חזר לככב. הוא נראה אותנטי וקלאסי במיוחד. את שיש הסיליסטון המגיע מספרד, תוכלו למצוא במגוון רב מאוד של צבעים, והוא נחשב גם לשיש חזק ועמיד במיוחד. שיש אבן קיסר, גם הוא נחשב למקובל מאוד בארץ, אבל מדובר על שיש שאיננו עמיד בפני חום גבוה. שיש אבן גרניט הוא פרקטי במיוחד, ניתן למצוא אותו במגוון רב של צבעים יפיפיים. הסוג האחרון הוא שיש קוריהן. אחד היתרונות הגלומים בו, הוא העובדה שהוא איננו סופג לכלוך כמו סוגי שיש אחרים, כך שהוא מתאים במיוחד לשוחרי ניקיון. קל מאוד לעבוד עם סוג שיש זה, ניתן לעצב עימו כיד הדמיון הטובה עליכם. בנוסף, הוא יפה מאוד למראה.


בחירת בית העסק

כמו בנוגע לעסקים אחרים, גם כאן, תוכלו למצוא מבחר חנויות המשווקות שיש. אין צורך לחטט את רגליכם בין העסקים השונים, הדרך הקלה ביותר היא למצוא אותם באמצעות אתרי האינטרנט שלהם. באתרים תוכלו לצפות בתמונות להמחשה, לרוב בתי העסק מציגים את כול דגמי השיש שלהם, ותוכלו לצפות בתמונות חדרי מקלחת, חדרי מגורים ושאר חללים מחופים בשיש. מומלץ ליצור קשר טלפוני עם כמה בתי עסק במקביל, ולקבל מהם הצעות מחיר. לעיתים, בתי העסק, גובים בעבור אותו סוג שיש, מחיר שונה לחלוטין, ולכן סקר השוק כה חשוב, במיוחד עם מדובר על משטחי חיפוי גדולים אשר יגזלו מכם ממון רב.

אז סיכום ?

לסיכום, ניתן בהחלט לומר כי חיפוי חדר המקלחת שלכם בשיש, הוא רעיון מצוין, מובטחת לכם הנאה מושלמת. בזמנים בהם אנו עובדים שעות כה מרובות ומתישות, וזמן הפנאי שלנו הוא כה מועט, חדר המקלחת שלנו הוא מקום המפלט האולטימטיבי ממאורעות היום, וככזה, כדאי שהוא יענה על כול צרכינו, יהיה אסתטי למראה ומעוצב למשעי, ויעניק לנו קצת זמן של איכות עם עצמינו. בילוי בחדר מקלחת, בהחלט יכול לחדש את המצברים.

לגלישה בגלריית עיצובי שיש וקרמיקה כנסו לאתר חברת אלוני : http://www.alony.co.il/