יום שני, 27 באוגוסט 2012

הובלת דירה


הובלות דירה


עוברים דירה? מזל טוב. עם כל ההתרגשות והציפייה לשינוי המהותי הזה, נדרש גם לטפל בהליך המעבר בפועל. במילים אחרות: הגעתם כעת לשלב של הובלות דירה. אלא אם ניחנתם, במקרה, במכר אשר ברשותו משאית להעמסה של פריטים רבים, הרי שתיאלצו להיעזר בשירותיה של חברת הובלות. אנחנו נסייע לכם להבין כיצד לבצע את המעבר בצורה החלקה והזולה ביותר, וכן ניתן דגשים שיסייעו לכם לבחור, בסופו של דבר, בחברה המתאימה לכם ביותר.


השלבים של הובלות דירה


הובלת דירה, בין אם נעשית לבד ובין אם באמצעות חברת הובלות, כוללת בתוכה מספר צעדים עיקריים. מעבר לתכנון הראשוני, ולקראת המעבר, רצוי להכין רשימה מסודרת של כל הפריטים שיש להעביר (וכן למצוא כתובת חדשה לאלה שלא). החלק של התכנון מהווה את אחד השלבים החשובים ביותר, ונדרש שהוא יהיה מסודר ככל האפשר. חלוקה אפשרית ביותר היא על פי חדרים, או בהתאם לפריטים עצמם.

לאחר מכן, ולעיתים בעזרתה של חברת הובלות, מתחיל שלב האריזה. את הפריטים הקטנים יותר יעבירו לארגזים, ולצידם יוצבו הרהיטים, מכשירי החשמל הגדולים וכן הלאה. בשלב הזה, חברת ההובלה תדאג להעמיס את הפריטים למשאיות ההובלה, בהתאם למה שסוכם עם הלקוח. במקרים מסוימים, יהיה צורך להיעזר בציוד העמסה מיוחד, לרבות מנופים.

השלב האחרון הוא הפריקה בפועל של המטען, שתעשה כבר בכתובת החדשה. מומלץ מאד שרוכשי הדירה החדשה יקחו חלק מהותי בשלב זה: גם אם רק בהכוונה, ולא בהעמסה בפועל. במידה ואכן יודעים היכן להניח כל דבר, הרי שהחלק האחרון של הליך ההובלה לא צריך להיות מסובך יתר על המידה.

כך נקבע מחיר ההובלה


אחת השאלות החשובות הנוגעות להובלת דירה מתייחסת, איך לא, למחיר שלה. ברמה הכללית, חשוב להדגיש כי בישראל אין מחירון מעודכן של הובלות דירה, אשר החברות הפועלות בתחום צריכות להתייחס אליו. כל חברה רשאית לקבוע את המחיר שלה. כפי שנבהיר בהמשך, מומלץ מאד לוודא שזהו אכן המחיר המשתלם ביותר.
יחד עם כל אלה, ישנם מספר גורמים אשר משפיעים כמעט תמיד על מחיר ההובלה. רשימה מצומצמת שלהם כוללת את המרחק בין הערים, הקומות בהן נמצאות הדירות, מספר הפריטים המועברים, המשקל שלהם וכן הלאה. בהתאם לנתונים אלה, תחליט חברת ההובלות על כוח האדם המוקדש למשימה (מוביל אחד או יותר?), וכן על הציוד. הובלות קטנות, אשר כוללות מספר מצומצם של פריטים, יהיו, מטבע הדברים, מעט זולות יותר.
עוד נקודה שיש להבין היא שמחיר ההובלה נקבע, במידה רבה, גם על פי התקופה בשנה בו היא נעשית. תקופות עמוסות יותר, בהן הדרישה להובלות גוברת, יתבטאו במחירים גבוהים, לעיתים אפילו בעשרות אחוזים. ואותן תקופות, כמעט תמיד, הן חודשי הקיץ העמוסים, אשר אידיאליים למעבר של דירה: בין השאר, מכיוון שהילדים בחופשה וחלק מהאנשים אינם עובדים.

כך תבחרו בחברה הנכונה


חיפוש אינטרנטי פשוט, או לחילופין בעזרתו של מדריך נותני שירותים, יראה שישנן אינספור חברות המציעות שירותי הובלה וסדר. אפילו התמקדות באזור הובלה ספציפי, תציג עשרות תוצאות. יחד עם זאת, יש הבדלים מהותיים בשירותים אשר מציעה כל חברה, בציוד ובכוח האדם המוקדשים למשימה על ידה, וכן- גם במחיר. כיצד יודעים אלו חברות הן האיכותיות ביותר?

מומחים מחברת בלאגן מסבירים כי, כאשר בוחרים חברת הובלות, ולאחר שצומצמה הרשימה בהתאם לתחומי עיסוקה או לאזור הפעילות שלה, יש לתת את הדעת על מספר דגשים. ראשית, חשוב לבדוק את הוותק המקצועי של החברה, ולראות עם אילו לקוחות היא פועלת בדרך כלל: חברה המתמחה בהעברת משרדים לא בהכרח תציע פיתרון יעיל כשזה נוגע לדירות מגורים. המלצות וחוות דעת של אחרים יכולים רק לסייע בבחירה.
חשוב מאד לשוחח עם אנשי חברת ההובלות, ולראות באיזו מידה היא מתאימה למעבר הספציפי הזה. יש לעדכן את אנשיה לגבי מספר הפריטים שיש להעביר, המרחק בין הערים וכן נתונים על הדירה הישנה והחדשה: באיזו קומה היא? האם קיימת מעלית? וכן הלאה. בהתאם לכך, תוצע הצעת מחיר, אשר ניתן להסכים איתה. אפשרות אחרת היא לבדוק מה קורה מעבר לכביש, בחברות האחרות.

סקר מקיף של חברות ההובלה רצוי שיתייחס גם לסוגיית המחיר. העובדות מראות כי ישנן פערים של עשרות אחוזים בין חברה לחברה, אפילו כאשר מאפייני ההובלה זהים לחלוטין. לאחר שמשוחחים עם מספר חברות (או לחילופין משווים מחריים דרך האינטרנט), ניתן לדעת כבר מהו מחיר סביר לעסקה- ומהו מחיר מופרז יתר על המידה.