יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

שיפוץ דירה - ריצוף פרקט במקום קרמיקה


ריצוף איכותי עם פרקט עץ מלא

 

בשנים האחרונות אנו רואים תנופה גדולה של דירות חדשות עם ריצוף פרקט במקום אריחי הקרמיקה המוכרים, רוב הישראלים מעדיפים ריצוף מעץ. ריצוף שכזה, יש לו יתרונות וחסרונות משלו. אחד היתרונות הבולטים של פרקט עץ מלא, אך גם פרקט למינציה, הוא החום הרב והאווירה הכפרית אותם הם מפיצים בבית. לעומת זאת, רצפות פרקט פחות עמידות מאריחי קרמיקה, טרצו או שיש. ניתן כיום לבחור פרקטים במגוון צבעים, אך אם מדובר על פרקט מעץ מלא, טווח האפשרויות מצטמצם.

סוגי רצפות פרקט

ישנם שלושה סוגים של פרקט: פרקט מעץ מלא, פרקט למינציה ופרקט מעץ רב שכבתי. והיה ותקציבכם הכספי מוגבל, מומלץ לבחור פרקט למינציה או פרקט מעץ רב שכבתי. פרקט מעץ מלא, אומנם מראהו מרהיב, אבל הוא יקר יותר, מסובך יותר לתחזוק וטיפול. גם הפרקט מעץ מלא, מתחלק לכמה סוגי עצים: ישנו עץ רך וישנו עץ קשה. עץ רך הוא עץ אורן פיני, בעל הגוון הצהבהב והמראה הטבעי במיוחד, וגם עץ דגלס פייר נחשב לעץ רך. בין העצים הקשים, ניתן להזכיר את עץ האלון ועץ המהגוני.

 

בשל עלותו הגבוהה, אין צורף לרצף את כול הבית עם פרקט מעץ מלא. בהחלט ניתן לשלב אותו עם פרקט למינציה או פרקט מעץ רב שכבתי. על כול פנים, אם אתם מתלבטים כיצד לרצף את חללי הבית עם רצפת פרקט, בחדר הסלון ובכניסה לבית, מומלץ לרצף עם עץ מלא. בחדרי השינה ובחדרי הילדים, מומלץ לרצף עם עץ מלאכותי.

 

השוואה בין סוגי הפרקט

 

אם אתם מחפשים אווירה חמימה, ביתית וכפרית בבית שלכם, תוכלו לבחור בכול סוגי הפרקטים, ולא רק בפרקט מעץ מלא. אומנם מראהו מרהיב ויוקרתי, בהשוואה לסוגי הפרקט האחרים, אבל הוא עמיד פחות בפני תנאי אקלים ונזקים מנזקים שונים.פרקט מעץ מלא, צבעו נשחק ודוהה עם הזמן, וזאת בניגוד לפרקט מעץ רב שכבתי, אשר רק בשכבתו העליונה, זאת הנראית לעין, ישנו עץ אמיתי מלא. מבין כול הפרקטים, פרקט למינציה הוא העמיד ביותר והזול ביותר.

 

פרקט מעץ מלא רגיש לשריטות כתוצאה מגרירת רהיטים, אבל הוא מבודד באופן יוצא מן הכלל, כך שמובטח לכם קיץ קריר וחורף יחסית חם, הפרקט בהחלט מסייע לכם לחסוך בהוצאות המיזוג, ולכן הוא נחשב לחומר גלם אקולוגי וידידותי לסביבה.