יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

אריחי טרצו -טרנדים בעיצוב הבית


 

אריחי טרצו – חזרה למוכר ולטוב

 

כיום ישנו שפע נרחב של אריחי ריצוף ומיני חיפויים: פרקט, דקים, אריחי שיש, אריחי קרמיקה, וכמובן אריחי טרצו, אותם אנו מכנים "בלאטות". בשנות השבעים והשמונים, ריצוף טרצו היה בין סוגי הריצוף הפופולאריים בארץ, אך מאז זרמו הרבה מים בנהר, האופנות התחלפו, וכיום הריצוף השולט בפסגה הוא ריצוף פרקט, מעץ טבעי או עץ סינתטי. אט אט הטרצו חוזר שוב לבתים רבים, בואו ונלמד עליו קצת יותר.

 

אז מה זה בעצם טרצו?

 

אריחי הטרצו מורכבים משלושה חומרים שונים: מחצץ, בטון ופיגמנטים, במקרה ומדובר על אריחים צבעוניים. הם פופולאריים במיוחד לריצוף מדרגות, ומשטחים ציבוריים. ריצוף טרצו הינו עמיד במיוחד, ובהשוואה לסוגי ריצוף אחרים, עלותו בהחלט נמוכה, במיוחד בהשוואה לשיש. הבידוד של המרצפות איננו אופטימאלי, הן נעימות מאוד בקיץ, שכן הן שומרות על קור, אבל בחורף לעומת זאת, הן עדיין נשארות קרירות, ולכן, לא נעים להלך עליהן יחפים, והן אינן מהוות משטח משחקים אידיאלי לילדים.

 

בעבר, ריצוף טרצו היה הכי פופולארי בארץ, כאשר הגוון השולט היה לבן, וזאת בשל כמות החצץ הקטנה היחסית, והאריחים גם הם היו קטנים. כיום ניתן לרצף עם טרצו באמצעות אריחים גדולים יותר, צבעוניים, בשלל צורות וסגנונות, והם גם דקורטיביים יותר.

 

 מהם היתרונות של טרצו?

 

מדובר על אריחים העשויים מבטון וחצץ,  ולכן אלה הם אריחים עמידים מאוד, ניתן להעניק להם גימור של שיש, מה שנקרא ללכת בלי אבל להרגיש עם... כלומר, הן יכולות להיות דומות במראן לשיש, אבל עדיין מחירן הוא זול יותר, מה שהופך את אריחי הטרצו, לאופציית ריצוף שפויה יחסית, במיוחד בהשוואה לאריחים מסוגים אחרים, כגון קרמיקה ושיש. מומלץ לרצף את חדר האמבטיה והשירותים עם אריחי טרצו, אבל גם את המטבח ואת חדר הסלון.

 

טרצו כבחירה ידידותית לסביבה

 

ריצוף טרצו יכול גם להיות עשוי מזכוכית ממוחזרת, מה שהופך אותו לחומר גלם ידידותי לסביבה. אריחי טרצו הם עמידים במיוחד, ומדובר על השקעה לכול החיים, בשל עמידותם הגבוהה. אופן ההתקנה של אריחי הטרצו הוא קל, וזאת בתנאי שאתם משכירים את שירותיו של איש מקצוע מיומן.

 

טרצו לאוהבי הרטרו

 

ההמלצה הגורפת היא לא להיכנע לטרנדים סוחפים ורגעיים, לא בטוח שהם יהיו אופנתיים גם בשנים הבאות. לעומת הפרקט למשל, הטרצו הוא ריצוף קלאסי, עמיד מאוד ונוח לתחזוקה, הוא איננו רגיש לחומרים כימיים כמו חומצה, איננו נשרט ונשחק. תוכלו לגרור עליו רהיטים באופן חופשי. אם אתם יודעים שהתקציב הכספי שלכם מוגבל ומצומצם, ולא צפויות שום הפתעות בשנים הבאות, כדאי לבחור אריחי טרצו, שכן מדובר על השקעה משתלמת לטווח ארוך מאוד.

 

ישנם אנשים הנרתעים מרצפות טרצו, בשל המראה השבלוני והשגרתי שלהן אליו אנו רגילים משנות השבעים. אבל כיום, בהחלט ניתן למצוא בבתי העסק השונים, אריחי טרצו יפיפיים למראה, דקורטיביים, צבעוניים ובעלי טקסטורות שונות, הכול תלוי בצפיפות הבטון והחומר, והחלק היחסי בין חומרי הגלם.

 

איזה טרצו לבחור?

 

הבחירה מותנית בטעמכם האישי, אבל מומלץ לבחור מרצפות בגוון ניטראלי, על מנת שאלה יהיו תואמות לכול סוג וצבע של ריהוט, במיוחד אם אתם לא מתכננים להחליף את הריצוף כול כמה שנים. אם אינכם יודעים בדיוק מהן המגמות האחרונות בכול הקשור לריצוף טרצו, עוד לפני שאתם מבקרים בבתי העסק השונים, מומלץ להתרשם מתמונות להמחשה באינטרנט. כך תקבלו מושג לגבי מראה המרצפות השונות, ותבואו מוכנים יותר לבית העסק.

.

כאשר אתם מזמינים אריחי טרצו, מומלץ לרכוש את כול הכמות המתוכננת ועוד מרצפות רזרוויות לכול מקרה. במקרים בם אחד האריחים ניזוק, יהיה לכם עם מה להחליף, על מנת ליצור רצף עיצובי, אבל זוהי הוראה גורפת גם לשאר סוגי הריצוף.

 

מבין כול אפשרויות הריצוף האחרות, זוהי וודאי הבחירה הישראלית ביותר, אבל לא לחינם מרצפות הטרצו הן פופולאריות בארץ מאז שנות ה- 20. למרות מראהו החם והביתי של ריצוף פרקט אשר הפך להיות כה פופולארי בארץ בשנים האחרונות, אם יש לכם ילדים קטנים בבית, אשר נוטים להפיל חפצים על הרצפה, להשאיר שאריות של אוכל ולשפוך משקאות, ריצוף טרצו הוא גם אידיאלי לחדרי ילדים. תמיד תוכלו להוסיף שטיח צבעוני ודקורטיבי להשלמת המראה.

 

לסיכום, אם אריחי הטרצו הם כול כך פופולאריים בארץ, והן במדינות אחרות, סימן שיש דברים בגו. שימוש באריחי טרצו הינו עתיק יומין, עמיד בפני פגעי הזמן, ולא לשכוח, הוא גם אסתטי למראה.


נכתב בסיוע מומחים לתכנון ובנייה מחברת בוני התיכון http://www.boh.co.il/