יום שלישי, 22 במאי 2012

קונים דירה - הצד המשפטי


רכישת דירה היבטים משפטיים


אנשים רבים נרתעים מרכישת דירה עקב היותה פעולה מורכבת מהרבה מבחינות לרבות מבחינה משפטית. בכל עסקה הנחתמת בין שני צדדים יש להתייחס להיבטים משפטיים על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהסכם לרכישת דירה. הסכם לרכישת דירה חייב להיות מדויק לפרטי פרטים ולו הקטנים ביותר. כל זאת מתוך מטרה שאם בעתיד תעלה שאלה או בעיה מצד אחד הצדדים יהיה ניתן לעיין בהסכם ועל פיו לפתור את הסוגיה. אז מהם ההיבטים המשפטיים החשובים לשים אליהם לב בעת רכישת דירה ?



בעלות על הדירה

אחד הדברים החשובים ביותר מבחינה משפטית בעת רכישת דירה הינו רישום בעלות על הדירה. לרישום הבעלות עשויות להיות השלכות משפטיות מרחיקות לכת בעתיד ולכן חשוב לבצע זאת בקפידה. מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין על מנת שההסכם ינוסח בצורה הטובה ביותר ולא ישתמע לשתי פנים.

הסכם מול הקבלן

כאשר רוכשים דירה חדשה או ישנה  יש לחתום על הסכם ארוך מול הקבלן. אל תוותרו על זכותכם לקחת את ההסכם לעורך דין מטעמכם על מנת שיעיין בו ויאשר אותו או לחלופין, ירשום את הערותיו על מנת שאתם תדרשו מהקבלן לבצע תיקונים. כאשר אתם חוזרים אל הקבלן עם ההסכם המתוקן רוב הסיכויים שתתקלו בסירוב לתיקונים מצדו. זאת כיוון שההסכם המקורי נוטה לכסות כל מקרה שלא יבוא- לטובתם מבחינה משפטית. דרשו בכל תוקף לבצע את התיקונים כיוון שאין לדעת מה יהיה בעתיד.

שינויים בדירה

הכלל החשוב ביותר הינו כי כל שינוי מטעמכם או מטעם הקבלן יש לסכם אותו בחוזה כתוב, מסודר ולאחר שעבר בדיקת עורכי דין. אל תיקחו סיכונים על ידי כך שתסמכו על הקבלן אשר נמצא מולכם. זכרו כי הוא איש מכירות והאינטרסים שלו הם הפוכים מאלו שלכם.

לאור הנאמר לעיל, אין ספק כי הדבר החשוב ביותר מבחינת ההיבטים המשפטיים ברכישת דירה הינו חוזים כתובים וחתימות שני הצדדים לגבי כל נושא. קרו לא מעט מקרים בהם נגרם נזק לדירה וכאשר בעל הדירה פנה לקבלן הוא לא טיפל בבעיה כיוון שלא היה לכך תוקף משפטי בחוזה ביניהם.