יום שלישי, 22 במאי 2012

עיצוב פנים - לבית או דירה חדשים


עיצוב פנים לבית חדש

סוף סוף החלטתם לקנות בית חדש ! לאחר תקופה של חיפוש הבית המתאים הוא נמצא ומחכה לכם בשקיקה. אך לפני שנכנסים לגור בבית חדש יש לדאוג לעיצוב פנים מתאים על מנת ליצור התחלה חדשה מושלמת. אז מהו בכלל עיצוב פנים? איך בוחרים את העיצוב הנכון ? והאם ניתן לעשות זאת באופן עצמאי ?

מהו עיצוב פנים ?

עיצוב פנים הינו ענף המתמחה בעיצוב חללים פנימיים של מבנה מסוים. מדובר במקצוע של ממש אשר נלמד במכללות או בבתי ספר המיועדים ללימודי עיצוב פנים. התחום מתייחס לעיצוב החל מצבע הקיר ותוספת או הסרת קירות ועד הספה בסלון, המדפים בבית ואביזרי הנוי השונים. לכן, כאשר אתם מתחילים את תהליך עיצוב הפנים בביתכם החדש הכינו רשימה של כל הנושאים אליהם יש להתייחס. רשימה זו תקל עליכם בהמשך.

איך בוחרים את העיצוב הנכון ?

חשוב להדגיש כי קיימת אינטראקציה ברורה בין עיצוב החוץ של הבית לעיצוב הפנים. כלומר, אם מדובר בבית בסגנון כפרי מבחינת עיצוב החוץ, הרי שעיצוב הפנים צריך להמשיך את אותו קו עיצובי. אם תפתח הדלת והמראה יהיה אתני מזרחי יהיה זה לא נכון ולא נעים לעין.מומלץ לשוטט באתרי האינטרנט השונים של מעצבי פנים ולראות חללים פנימיים אשר הם עצבו. ניתן לשאוב אין ספור רעיונות ועם קצת יצירתיות לנסות ולעצב משהו דומה.

האם ניתן לבצע עיצוב פנים לבית חדש באופן עצמאי ?

למעשה, ניתן לעצב את הבית החדש בשני אופנים: האחד- באופן עצמאי ואילו השני באמצעות מעצב פנים. אין ספק כי אם באפשרותכם לשכור מעצב פנים אשר יעשה עבורכם את העבודה אל תהססו. חשוב לבחור במעצב פנים מנוסה בעל תיק עבודות המוכיח את כישוריו והתאמתו לסגנון האישי שלכם. כמובן שיש להציג בפניו את הרצונות והדרישות שלכם בפרוטרוט וללוות את התהליך לאורך כל הדרך. לעומת זאת, אם בחרתם בעיצוב פנים באופן עצמאי, מומלץ לעיין במגזינים שונים המציגים תמונות של חללים מעוצבים וכותבים בצד התמונה היכן ניתן להשיג כל פריט. כך, במידה ותרצו עיצוב פנים בדיוק כמו בתמונה יש ברשותכם את כל הפרטים ואין לכם צורך בתשלום יקר למעצב פנים.

וטיפ קטן לסיום: אל תאמרו נואש באמצע הדרך. גם אם מתחיל להיות קשה ואין כוח להתעסק עם העיצוב ברגע שתסיימו את העבודה, תביטו סביבכם ותראו עד כמה זה השתלם.