יום שני, 18 ביוני 2012

אדריכלות


דירות חדשות

למה כדאי ללמוד אדריכלות?


אדריכלות הוא התחום אשר בו לוקחים את הפעולה הפשוטה (לפחות בעיני המתבונן הלא מנוסה) של תכנון מבנים, והופכים אותה לאמנות של ממש. אדריכלים הם אנשי המקצוע אשר למעשה משפיעים במידה בלתי מבוטלת על המקומות בהם בני אדם יבלו את חלק הארי של חיים – בתיהם הפרטיים. רבים עלולים לשגות ולחשוב שתחום האדריכלות איננו מורכב מהרבה יותר מאשר קצת תכנון חיצוני של שלד המבנה והרבה עיצוב פנים אשר ישווה לו אווירה שנעים לחיות בה. לאמתו של דבר, בעת שהם מתכננים את עיצובו החיצוני והפנימי של מבנה כלשהו, אדריכלים צריכים לקחת בחשבון קשת רחבה ומגוונת של גורמים שונים. למשל, ההקשר הרחב יותר אשר בו יוצב אותו מבנה מדובר – וכולנו יודעים עד כמה הסביבה שבה אנו גרים, והאנשים שגרים בקרבתנו, משפיעים על איכות החיים האישית שלנו.

אדריכלות – הרבה יותר ממה שאי פעם דמיינתם

בנוסף על כך, יש אשר מגדירים את תחום האדריכלות בתור המדע, לא פחות מכך, שהציב לעצמו את המטרה לחתור ללא לאות לשיפור הדרכים שבהן בני אדם בוחרים להקים לעצמם את מעונם האישי. אדריכלים עוסקים ללא הרף בניסיונות ליצור עיצובים חדשים ומרהיבים, תוך כדי התחשבות בחסכנות בחומרי גלם ובכסף, תכנון ירוק המודע לסביבה, הטמעת טכנולוגיות לשיפור איכות המגורים וכיוצא באלה. ראו למשל דוגמא נפלאה לתכנון אדריכלי מוצלח. חברת בוני התיכון אחת מחברות הבניה המובילות בישראל הקימה פרויקט דירות חדשות בירושלים. הפרוייקט אמור היה להשתלב באופי המאוד מיוחד של העיר העתיקה ולא לחרוג בעיצוב ובשפה. האדריכלים   ניצחו על המשימה ויצאו עם אחד הפרויקטים המעצובים והמרשימים שבנו בעיר בשנים האחרונות כל זאת בשל חשיבה והבנה של האזור המדובר.  לפני תקופה מסוימת חברת כמו שכבר צוין, מדובר על תחום מורכב למדי, אשר בו על האדריכלים להתמצא לא מעט בתחומים שלכאורה נראים בלתי קשורים בעליל למקצוע האדריכלות. לדוגמא, אדריכל מוצלח באמת צריך להיות בקיא במדעי החברה ובפסיכולוגיה, על מנת שיוכל לתכנן שכונה לפי פלח האוכלוסייה המיועד למגורים, בנוסף על התכנון הפיזי עצמו. אז אחרי שהסברנו בקצרה מהו מקצוע האדריכלות ועוררנו את סקרנותכם, אולי הגיע הזמן שתחשבו על הסבה מקצועית.

מספר טיעונים שישכנעו אתכם לשקול בכובד ראש לימודי אדריכלות

·         אדריכלות שווה כיף – כיום אנשים רבים בוחרים במקצועות לימוד מעשיים, כאלה שבעזרתם הם יוכלו להתחיל לצבור הון אישי, או לכל הפחות לסגור את החודש. כל זה טוב ויפה, וגם מובן, אבל מה עם קצת מזון לנשמה? חלק ניכר מלימודי אדריכלות מתבצע מחוץ לחדרי ההרצאות והספריות, מה שאומר שאתם תזכו להכיר קצת יותר לעומק את סביבת המגורים שלכם, כמו גם סביבות אחרות, באינספור סיורי אדריכלות. בנוסף על כך, אדריכלות הוא מקצוע שקודם כל דורש יצירתיות, לכן גם תזכו להשתמש בחלק הימני של המוח.
·         אדריכלות שווה כסף – ואם אתם עדיין חושבים על כל הכסף שאתם צריכים כדי להגשים את החלומות הפרועים ביותר שלכם, אנחנו רוצים להרגיע אתכם ולהודיע לכם בקול תרועה ושמחה שמי שעוסק באדריכלות לפרנסתו משתכר כלל וכלל לא רע. כמובן שבשביל להשתכר בתחום זה, כמו בתחומים אחרים, אתם צריכים קודם כל לסיים את הלימודים בהצלחה ולצבור קצת ניסיון מעשי. לאחר שתעשו את דריסת הרגל שלכם בתחום, תוכלו להרוויח לא מעט כסף וגם ליהנות על הדרך.
·     מימוש הפוטנציאל האישי שלכם – בנוסף על כך שמקצוע האדריכלות טומן בחובו יתרונות כמו הנאה וכסף, אחד מן היתרונות הגדולים והחשובים ביותר של לימודי אדריכלות הוא הזדמנות הפז לממש את הפוטנציאל האישי שלכם. כדי ללמוד אדריכלות, ולאחר מכן כדי להצליח בתחום, אתם צריכים להיות בשיא הכושר המנטאלי שלכם. פירוש הדבר שעליכם להיות יצירתיים, חדים, חדשניים, מקוריים, אמיצים ומוכנים להתמודד עם אתגרים רבים בעת ובעונה אחת. מדובר על מקצוע מאתגר ביותר, אך אשר השכר בו אינו מסתכם בכסף ותו לא. אדריכלים חשים סיפוק אישי מהעיסוק המקצועי שלהם, מפני שהם זוכים לבטא את כישרונותיהם על בסיס יומי, מה שמעשיר את החוויה האישית שלהם כבני אדם
·         אדריכלות זה הרבה יותר מאדריכלות –זה גם לא מעט עיצוב פנים או בחירת חומרים לבניית בניין  על פניו נראה כי אדריכלות הוא מקצוע שיחסית קל להגדירו. אך לאמתו של דבר, כפי שכבר נאמר בפסקאות הקודמות, אדריכלות הוא תחום רחב הכולל בתוכו אינספור תחומים נוספים שמבט שטחי נראים מנותקים ממנו לחלוטין. אז אם אתם אנשי העולם הגדול ואתם מתעניינים בכמה וכמה תחומי לימוד שונים במקביל, אדריכלות זה המקצוע עבורכם. לימודי אדריכלות יקנו לכם ידע בסיסי, לכל הפחות, בתחומים מעניינים כמו אמנות על סוגיה השונים, היסטוריה, מקצועות מדעיים כמו פיזיקה ומתמטיקה, הנדסה ועוד מגוון רחב של תחומי ידע שיעשירו את השכלתכם במידה רבה.