יום שלישי, 22 במאי 2012

נדלן באזור המרכז


שוק הנדלן באזור המרכז

אם ניסיתם לאחרונה לברר את מחירה של דירה ממוצעת באזור המרכז, רוב הסיכויים כי המחיר היה אסטרונומי. ואכן, בעשור האחרון מחירי הנדלן באזור המרכז נסקו באופן משמעותי. דירות הכפילו ואף יותר את מחירן והסיכוי למציאת דירה באזור המרכז במחיר סביר הפך אפסי. אז האם ניתן בכל זאת למצוא דירה באזור המרכז ולהישאר עם עודף בכיסים ? במאמר זה נסקור את כל הטיפים כיצד לאתר נכס במחיר נמוך יחסית לשאר השוק.

בחירת העיר בה נמצא הנכס

גם באזור המרכז קיימות ערים בהן הנדלן זול יותר מאחרות. לדוגמא נכסים בבת ים ובחולון זולים באופן משמעותי מאשר נכסיםאו דירות בכפר סבא. מומלץ לבצע סקר באמצעות האינטרנט לגבי פרויקטים בערים השונות ומחירי דירות יד שניה במספר ערים. לאחר ביצוע סקר זה, רשמו לעצמכם אילו ערים באות בחשבון עבור רכישת נדלן בהן.

שימוש במשרד תיווך ככלי עזר

המקצוע של המתווכים הינו לשדך בין מחפש דירה מסוימת לדירה המתאימה לדרישותיו. הציגו בפני המתווך את הרצוי בין השאר: באילו ערים, מספר חדרים בדירה וכדומה. המתווך לעומת זאת יציג בפניכם את המצוי. אמרו למתווך מהו הסכום אותו אתם מוכנים להשקיע ברכישת נדלן והוא יציג בפניכם את האפשרויות.

שכונות בעלות פוטנציאל

קיימות שכונות בשלבי פיתוח ו/או תכנון בשולי ערי המרכז אשר מחירי הנכסים בהן עדיין נמוכים. מומלץ לבחון את כדאיות רכישת הנכס על ידי בחינת התשתיות באזור השכונה הזו. כמו כן מומלץ לברר בעירייה האם יש תכניות לאזורי תעשייה חדשים בסמוך לשכונה, מרכזי קניות ועוד. יתכן כי מדובר בשכונה בעלת פוטנציאל להיות הטרנד הקרוב ומחירה בעתיד יעלה.

רכישת דירה מכונס נכסים

קיימים נכסים אשר עוקלו ומוצעות למכירה על ידי כונס נכסים. הדירות הללו נמכרות במחירים זולים משמעותית ממחירי השוק והן מפורסמות בעיתון כל שבוע ואף ברשת האינטרנט. כך, תוכלו למצוא דירה שבמקור שווה 3,000,000 ₪ למשל, בחצי מחיר. וטיפ נוסף לסיום: לעיתים, מומלץ לרכוש נכס אשר נראה לכם כביכול קטן ועלוב, לשפץ אותו ולהשכיר אותו. אנשים רבים עשו זאת באזור דרום תל אביב למשל וכיום מרוויחים הון תועפות.