יום שני, 18 ביוני 2012

הסוד של עיצוב דירות קטנות




עיצוב פנים מוצלח של דירות קטנות

מדינת ישראל היא מדינה קטנה, לפחות בהשוואה לכל המדינות אשר אליהן היא נושאת את עיניה בהערצה, ומסיבה זו ישראל אינה מציעה לתושביה הרבה ערים מרכזיות בסגנון המודרני. צעירים שרוצים לצאת מהמושב הקטן או מהעיר המשעממת שלהם בדרך כלל צריכים לבחור בין תל אביב, חיפה וירושלים. כמובן שכתוצאה מכך נוצר מצב שבו הביקוש לדירות עולה באופן משמעותי על היצע הדירות. מה שאומר שעם מחירי הדירות אשר רק הולכים ומרקיעים לשחקים, אנשים רבים נאלצים לוותר על החלומות הגדולים שלהם ולהסתפק בחלום הצנוע יותר של דירת קטנה. אז אם בכל זאת רוצים לחיות את החיים התוססים והמלהיבים בעיר הגדולה, ומסתפקים בשכירת דירת סטודיו קטנה שמעודדת קלסטרופוביה, כיצד ניתן לעשות זאת מבלי לסבול יותר מדי? התחום של עיצוב פנים מציע מגוון רחב של אפשרויות לשיפור הדירה.








כיצד לנצל את שטח הדירה בעזרת עיצוב פנים חסכני ויעיל?

·         ניצול גובה התקרה – נכון שכיום קשה למצוא גם דירות בעלות תקרות גבוהות, מפני שבעלי דירות מחלקים את הדירות שלהם על מנת לנצל אותן עד המילימטר האחרון, אך גם עם תקרה ממוצעת אפשר לעשות נפלאות ולחסוך במקום. אם התמזל מזלכם והצלחתם לחסוך כסף כדי לרכוש דירה לעצמכם, אתם יכולים להוסיף לופט לדירה, וכך למעשה אתם מרוויחים מיני קומה נוספת שבה אתם יכולים לישון (אבל קרוב לוודאי שלא לעמוד עם מלוא קומתכם). אם אתם רק שוכרים דירה, אתם יכולים להתקין מיטה בגובה בה תוכלו לישון ועל הדרך לחסוך לא מעט מקום מחלל הדירה. אתם יכולים גם להתקין משטח בגובה שעליו תציבו חפצים שבהם אינכם משתמשים בדרך קבע, אך התופסים מקום יקר.
·         רכישת ברהיטים רב שימושיים – נכון שלפעמים דירות סטודיו הן כה קטנות עד שאין כל כך מקום להוספת רהיטים רבים, אך במציאות שלנו צריך להפיק את המרב ממה שיש. בדיוק מסיבה זו אתם צריכים להיות חכמים ויעילים יותר ולהשתמש ברהיטים בעלי תכלית כפולה (לפחות). למשל, אתם יכולים לרכוש כיסאות, כורסאות או אפילו ספות שבנוסף על היותם מקומות ישיבה נוחים ונעימים, ניתן לאחסן בהם גם חפצים שונים כמו למשל שמיכות, בגדים וכדומה. בדרך זו אתם לחסוך הרבה מקום ולהיות יעילים יותר.
·         אמצעי אחסון יעילים – בנוסף על האפשרות של רכישת רהיטים רב שימושיים, עליה דובר בפסקאות הקודמות, יש לא מעט אמצעים אחרים אשר יכולים לעזור לכם לחסוך במקום ולנצל את מרחב הדירה על הצד הטוב ביותר. למשל, אתם יכולים לאחסן בגובה את כל החפצים שאתם לא צריכים. יש לכם מקרר? הוא יכול לשמש עבורכם בתור מדף ספרים לא רע בכלל. אם אתם חוששים מפני המראה הלא מרשים, אתם יכולים להשתמש בכוחות הדמיון שלכם ולעצב לעצמכם מדף ספרים נאה על המקרר. שימוש במתלים זו גם אפשרות טובה. אתם יכולים לתלות כיסים גדולים ולאחסן בהם נעליים, כלי מטבח, ספרים ולמעשה כל מה שאתם רוצים.

כיצד אתם יכולים לייפות את דירת הסטודיו שלכם?
·         תבחרו מוטיב מרכזי – אם כבר יש לכם דירה קטנה, אתם יכולים להפוך אותה לדגם קטן של משהו שאתם אוהבים ולעצב את הדירה שלכם לפי המוטיבים הכלליים שלו. לצורך הדגמה, אם יש לכם עניין בתרבות המזרח, אתם יכולים לעצב את הדירה שלכם בסגנון שאנטי. תפרסו שטיחים ברחבי הדירה, תציבו עליהם פופים וכריות גדולות, תפזרו במקומות אסטרטגיים נרות וקטורת ריחנית וכך, במספר צעדים פשוטים, יצרתם לעצמכם דירה עם אווירה ייחודית ומזמינה.
·         תאפשרו חדירת אור לדירה – גם אם יש לכם דירה קטנה במיוחד, אתם חייבים לקבל כמה שיותר שמש. זה טוב לגוף ולנשמה, וזה עושה נפלאות לאופן שבו האנשים שמגיעים לדירה שלכם יחוו את חוויית הביקור שלהם. ראשית כל, הקפידו להשאיר את החלונות חשופים במשך שעות היום, לכל היותר השתמשו בוילונות (ברוח מוטיב העיצוב שבחרתם, כמובן). בנוסף על כך, אתם יכולים להשתמש במראות על מנת להחזיר את קרני השמש החודרות מבעד לחלונות ולהגביר את כמות האור בדירה. קרני השמש יאירו את העיצוב שלכם באור יפה יותר ואפילו יגרמו לדירה להיראות גדולה יותר.
·         הביעו את עצמכם – חשוב מכל, אל תהססו להיות יצירתיים ולהתנסות. יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי ליהנות מדירה יפה יותר, אך אין טיפ בעולם שיקלע בדיוק לטעם האישי שלכם. לכן, אנו ממליצים על שיטת הניסוי והטעייה. במקרה הגרוע ביותר, תמיד אפשר לשנות שוב ולהשתפר.