יום שני, 18 ביוני 2012

עלויות בנייה - בית חדש


בניית בית
כיצד לחסוך כסף בעת בניית בית חדש

בניית בית חדש הוא תהליך אשר כרוך באינספור הוצאות כספיות מסוגים שונים: חומרי גלם איכותיים, תשלום שכר למהנדס, למעצב, לקבלן ולכל העובדים שלו, ביטוח וכיוצא באלה. גם אם עבדתם קשה, או שפשוט התמזל מזלכם, והצלחתם לחסוך מספיק כסף על מנת לבנות בית חדש, קרוב לוודאי שאתם תרצו לחסוך כמידת האפשר ולא לפשוט את הרגל או להשתעבד לתשלום משכנתא לנצח נצחים. אז האם זה אומר שעכשיו תצטרכו לשכור את שירותיו של איש מקצוע נוסף, על מנת שהוא יעניק לכם ייעוץ מקצועי ויעזור לכם לקצץ מההוצאות שלכם תוך כדי שהוא גוזר קופון על חשבונכם? בעזרת הטיפים שאנו מביאים בפניכם בהמשך מאמר זה, אתם יכולים להוכיח לעצמכם ולאחרים שאפשר גם אחרת.

כיצד אתם יכולים לחסוך במהלך בניית בית חדש?

·       רכישת מגרש גדול עם שותפים – בשנים האחרונות יש ברחבי העולם כולו, וגם בישראל, טרנד חזק של רכישות קבוצתיות. אנשים מתאגדים בקבוצות לפי המוצרים או השירותים שהם מעוניינים לקנות, ועל ידי כך הם למעשה זוכים לקבל הנחה משמעותית אותה הם לא היו מקבלים אם הם היו קונים באופן פרטי. אותו היגיון עובד גם בתחום של בניית בית ורכישת מגרשים. אתם יכולים לאסוף כמה מהחברים הקרובים ביותר שלכם, כמה בני משפחה שאתם אוהבים, להתאגד יחדיו לקבוצה ולקנות מגרש גדול עליו כל אחד יבנה את הבית שלו לפי טעמו וסגנונו האישי. ללא כל צל של ספק תקבלו הנחה משמעותית, וגם אם ההנחה תהיה קטנה, לפחות בדרך זו תוכלו לקבוע את זהות השכנים שלכם ולהשפיע על איכות החיים העתידית שלכם.
·       רכישת מגרש מוכן עבור בניית בית חדש – לא אחת קורה שבעלי מגרשים מפרסמים למכירה מגרשים שעדיין לא ממש מוכנים למטרות בניית בית, וזאת בלשון המעטה. מפני שפעמים רבות מגרשים עומדים ריקים ללא קונה, בעליהם משתמשים בהם כדי לאחסן גרוטאות או שהם פשוט מזניחים אותם להירקב ולהצמיח צמחייה בלתי רצויה. אם תרכשו מגרש מסוג זה, בנוסף לכסף שתצטרכו להוציא על בניית בית חדש, תיאלצו לבזבז לא מעט כסף על פינוי המגרש ושיפוצו. יישור הקרקע, ניכוש עשבים, עקירת עצים, פינוי סלעים או פסולת אחרת – כל אלה דורשים כוח עבודה, זמן וכסף. לכן הקפידו לקנות מגרש עליו תוכלו לבנות מיד לאחר הרכישה, ובדרך זו תחסכו גם זמן וגם כסף.
·         רכישות נוספות לבית – בניית בית הוא תהליך מלהיב ומרגש, אשר מסמל התחלה חדשה. לכן ברוב המקרים לאחר בניית בית חדש יש לאבזר אותו מאפס ברהיטים, מכשירי חשמל, ריצוף, צנרת, כיורים, אסלות וכל הדברים שכל בית ממוצע צריך על מנת שיהיה ניתן לגור בו בכיף. כל הדברים האלה עולים כסף רב, בנוסף על הקמת הבית, ובתחום זה אתם יכולים לחסוך לעצמכם כסף רב אם רק תתאמצו קצת יותר. במקום להניח לקבלן שלכם לספק לכם את כל מה שדרוש לכם למגורים בבית, ולעשות קופה על חשבונכם הודות למעמדו כמתווך, אתם יכולים לעשות בכוחות עצמכם סקר שוק מקיף ולרכוש את כל מה שאתם צריכים בצורה עצמאית. הדבר ידרוש קצת השקעת זמן ואנרגיה, אך שימוש באינטרנט יכול לעזור לכם במידה רבה לבצע סקר שוק יעיל ומועיל, אשר בסופו של דבר יכול לחסוך לכם לא מעט כסף.
רוצים לחסוך בתהליך בניית בית חדש – עשו זאת בעצמכם

קרוב לוודאי שאין לכם את המיומנויות והכישורים אשר דרושים על מנת לבנות בית מאלף ועד תו. ואם נודה על האמת, ככל הנראה עדיף שלא תחשבו בכוחות עצמכם מה המשקל שקומת הילדים בבית שלכם יכולה לשאת מבלי להתמוטט ולקרוס... אבל מה אתם כן יכולים לעשות בכוחות עצמכם?

·         צביעה – כל אדם הבריא בגופו ובנפשו יכול לצבוע קירות בכוחות עצמו. ייתכן שפעולה זו תיקח יותר זמן לעומת מה שיידרש לאיש מקצוע, אך זה בהחלט אפשרי וחסכוני. קנו מיכלים של הצבעים האהובים עליכם, תאספו חברים ובני משפחה ותתחילו להבריש.
·    עיצוב פנים – במקום שהקבלן שלכם יסדר לכם את האחיינית שלו בתור מעצבת פנים, אתם יכולים להשתמש ביצירתיות ובטעם האישי שלכם ולעצב את הבית שלכם בכוחות עצמכם. אם אתם לא סומכים על עצמכם, רכשו מספר ספרים בנושא ואתם בדרך לבית חלומותיכם.
·    עיצוב הגינה – אנשים שעוסקים בגננות בשעות הפנאי שלהם נהנים מרמות גבוהות יותר של שלווה והנאה. לא חסר מידע באינטרנט שיכול לעזור לכם לעצב את הגינה בעצמכם, כך שהיא תהיה לפי הטעם האישי שלכם. אפשר גם ללכת למשתלה ולהתייעץ עם המוכרים. תתחילו לשתול ולטפח את הגינה, ובסופו של דבר תפריחו את השממה.