יום שני, 24 בספטמבר 2012

קרקעות חקלאיות בגדרה


קרקעות חקלאיות בגדרה


ציוד מחנאות
תמונה צולמה על ידי לכל הרוחות 
בשנים האחרונות נוצר טרנד בשוק הנדל"ן והוא רכישת קרקעות חקלאיות להשקעה. אנשים רבים אשר היו מעוניינים בהשקעת כספם בנדל"ן רגיל מחליטים דווקא לרכוש קרקעות חקלאיות מתוך מטרה לרווח גדול בעתיד, כאשר הן תופקענה. עקב טרנד זה, קמו חברות בתחום הנדל"ן המתמחות בענף הקרקעות החקלאיות להשקעה. החברות הללו מאתרות קרקעות חקלאיות בעלות פוטנציאל להשקעה, גובות מהקונים את הכסף ומבטיחות להם כי ההשקעה תוכפל או תשולש בעתיד וכעת כל שיש הוא רק להמתין. אחד המקומות בארץ בו מוצעות קרקעות חקלאיות רבות הינה העיר גדרה. נשאלת השאלה, האם לקרקעות חקלאיות בגדרה אכן יש פוטנציאל מובהק על פני יתר האזורים בארץ ? ובמידה וכן- באילו אופנים ?

מהי קרקע חקלאית להשקעה ?


קרקע חקלאית כשמה כן היא, קרקע המיועדת לחקלאות. יחד עם זאת, מנהל מקרקעי ישראל בוחר מעת לעת להפשיר חלק מקרקעות אלו ולהפוך אותן לקרקעות המיועדות לבנייה. בשלב בו יופשרו הקרקעות, שווין יוכפל ואף יותר. על כן, אנשים רבים רואים ברכישת קרקע חקלאית השקעה אטרקטיבית לטווח ארוך.

קרקעות חקלאיות בגדרה


אחת הערים בהן קיים מספר קרקעות חקלאיות גדול יחסית הינה גדרה. לכן, אם תפנו לחברות נדל"ן המתמחות בנושא קרקעות חקלאיות להשקעה רוב הסיכויים שלפחות הצעה אחת תהיה באזור גדרה. החברות המתמחות בתחום זה מבטיחות תשואה של עד 400% בקרקעות חקלאיות בגדרה אל חשוב לשים לב למספר דברים.

בדיקה מול מהנדס העיר


בין אם אתם מעוניינים לבצע רכישת קרקע חקלאית בעצמכם ובין אם באמצעות סוכנות נדל"ן, חשוב כי תבדקו מול מהנדס העיר האם קיימות תכניות עבור בנייה על קרקע זו. יתכן ומתוכנן גשר או אצטדיון על ידי הרשות המקומית באזור זה. רוב הסיכויים שבמצב זה לא מומלץ לכם לרכוש את הקרקע. יחד עם זאת, חשוב לשים לב לפרטים. אם מוקם גשר או אצטדיון בסמוך לקרקע החקלאית, הרי שיתכן ומדובר בעסקה מעולה אשר תניב לכם תשואה גבוהה בעתיד. זאת כיוון שמתקנים ציבוריים מושכים אליהם את הקהל הרחב. וככל שיותר אנשים יגיעו לאזור כך הקרקע שלכם תיחשב אטרקטיבית יותר ושוויה יעלה.

חשיבותו של נסח רישום מקרקעין


יתכן, כי על הקרקע החקלאית אשר אתם מעוניינים לרכוש לשם השקעה קיימת מגבלה כלשהיא. לעיתים המגבלה הינה מטעמי תכניות בנייה עתידיות של מנהל מקרקעי ישראל ולעיתים בגין סכסוך על השטח. עלולות להיות סיבות נוספות אך כל מגבלה שכזו אמורה להוות לכם נורה אדומה בכל הקשור לרכישת הקרקע החקלאית הזו למטרת השקעה. נסח רישום מקרקעין הינו מסמך מטעם לשכת המקרקעין המפרט באם קיימות מגבלות וסוגיות בעייתיות  הקשורות לקרקע חקלאית זו. מגבלות אלו עשויות להיות מגבלות בלתי פתירות כגון הכרזת הקרקע כאתר עתיקות. שהרי אם מדובר באתר עתיקות, גם אם תופשר הקרקע היא תופשר לטובת רשות העתיקות ולא לידי אדם פרטי.

האם קיימות סוכנויות נדל"ן המתמחות ספציפית בקרקעות חקלאיות להשקעה בגדרה ?


באופן עקרוני, סוכנויות נדל"ן הפועלות בתחום קרקעות חקלאיות אינן פועלות באזור אחד בארץ אלא מתפרשות על פני כולה. יחד עם זאת קיימות סוכנויות מסויימות המתמקדות בגליל, בגוש דן, באזור השפלה וכדומה.

כיצד מאתרים סוכנות נדל"ן המתמחה בקרקעות חקלאיות להשקעה בגדרה ?


אמצעי האיתור הטוב ביותר הינו האינטרנט. נסו לחפש בחיפוש ישיר סוכנויות נדל"ן קרקעות חקלאיות גדרה ובחנו את התוצאות. במידה ועדיין לא מצאתם את מבוקשכם, מומלץ להוציא מרשת האינטרנט שמות של מספר סוכנויות נדל"ן המתמחות בתחום אשר לא מציינות את אזור הפעילות שלהן. צרו קשר עם אותן סוכנויות ובררו עם אחד מנציגיהם האם הם מוכרים קרקעות חקלאיות להשקעה בגדרה. במידה ותשובתם שלילית, נצלו את הידע שלהם ובקשו מהם שמות של סוכנויות אחרות אשר תוכלנה לסייע לכם.

האם אפשר לרכוש קרקע חקלאית להשקעה בגדרה באופן עצמאי ?


כל קרקע חקלאית בארץ ניתנת לרכישה באופן עצמאי. אך עליכם לקחת בחשבון כי מדובר בהתעסקות רבה בביורוקרטיה, השקעה רבה של זמן והרבה כאב ראש. יחד עם זאת, במצב בו אתם מבצעים את ההליך באופן עצמאי אתם שולטים באופן חד וברור על כל צעד בתהליך.
וכטיפ חשוב לסיום, במידה ובחרתם לרכוש קרקע חקלאית בגדרה באמצעות סוכנות נדל"ן, הקפידו לוודא כי מדובר בסוכנות אמינה. מדובר בהשקעה לא קטנה ובסכום לא מבוטל המועבר אליהם, כך שאמינות הינה נתח חשוב בעסקה זו.