יום שישי, 19 באוקטובר 2012

בתים להשקעה בארצות הברית



בתים להשקעה בארצות הברית


השקעות נדל"ן
השקעות נדל"ן בחו"ל הן אחד מהתחומים שמעניינים לא רק גופי השקעה ממוסדים או משקיעים כבדים בקנה מידה בינ"ל, אלא גם משקיעים פרטיים/משפחתיים המייצגים משק בית משפחתי רגיל, ומבקשים לעצמם אפיק השקעה בנדל"ן מתוך רצון להנות מהיציבות שבשוק זה [ ויותר נכון לומר הוא מגמה כללית של היעדר תנודתיות ותזזיתיות, המאפיינת את שוקי ההון – ניירות הערך ] ולטובת כך מחפשים כמובן את התזמון הנכון לקניית בתים להשקעה בארצות הברית.

למה ארצות הברית ?


כי זו אמריקה כמובן ! אבל מעבר לחיוך, זוהי המעצמה המובילה בעולם מזה שנים ארוכות, היא נהנית משוק מפותח מאוד של שוכרי דירות, היא מציעה מגוון רחב של נכסי נדל"ן – ובעיקר קיים כיום היצע רב של בתים להשקעה בארצות הברית, שרק בזכותו אנו בתור ישראלים יכולים לחשוב על אופציה כזו להשקעה, וכן לייצר רווחים מהזדמנות זו.

למה היום ?


השקעות נדל"ן בחו"ל כמו גם בארץ וכמובן קניית בתים להשקעה בארצות הברית הן תמיד עניין של תזמון : שימו לב למשל מה קרה לשוק הישראלי בעשור האחרון ודמיינו לבד כיצד משתבח ערכו של נכס נדל"ן אשר נרכש בתזמון הנכון. היום אין המלצה לרכישת בתים להשקעה בארץ משום שככל הנראה אנו מצויים בשיא גל של עליית מחירים : למען האמת, קשה לדעת אם אנו בשיא, לפניו או אחריו . איש אינו יכול לומר אם המחירים יוסיפו לעלות או יתמתנו, ומכאן נושא בתים להשקעה בארצות הברית הפך למוקד עניין בקרב משקיעים בכל הסוגים. ולמרות שלא ניתן לקבוע, הרי שניתן לצרף מספר פרמטרים שמכוונים אותנו לתזמון של רכישת נדל"ן בארה"ב כיום : ההיצע הרחב, המחירים הנמוכים יחסית ותחילת ההתאוששות בשווקים. יחסית אנו בתחתית התימחור לבית בארה"ב, וסביר שזה יעלה.

מה גרם למה ?


בתים להשקעה בארצות הברית מצויים עכשיו בנקודת זמן נוחה מאוד לביצוע השקעות, שכן ההתאוששות מהמשבר הכלכלי – נדלנ"י בארה"ב עדיין נמשכת, יש שפע נכסים זולים יחסית, המיפוי של השטח שעשו החברות המובילות מפורט – וללקוח ניתן רק לבדוק את האופציות לקניית בית בארה"ב – ואולי להתחיל להנות מפירות ההשקעה. עיינו לעומק בנתונים הגלויים ופגשו אנשי מקצוע מנוסים לייעוץ.