יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

מעבר מדירה לדיור מוגן


מעבר לדיור מוגן


מעבר דירה
מעבר לדיור מוגן מצריך לא רק מעבר נפשי חברתי אלא גם מעבר נכון של הדירה. אנשים רבים צברו בחייהם חפצים רבים. עכשיו נשאלת השאלה כיצד עושים סדר במעבר דירה? נתחיל ונשאל מהו בעצם מהו דיור מוגן? מרבית המקומות מגדירים זאת כמקום דיור המיועד למבוגרים מעל גיל 65 המעוניינים להמשיך וליהנות מחיים עצמאיים תוך קיום חיי חברה פעילים וקבלת שירותים רפואיים בזמינות גבוהה. חשוב לזכור שישנו הבדל בין דיור מוגן לבית אבות! בתי אבות מציעים שירותי סיעוד, המספקים מענה לאוכלוסיות שאיבדו את היכולת להתקיים באופן עצמאי או זקוקים כאלו המתפקדים באופן מוגבל. דיור מוגן לעומת זאת, הינו אלטרנטיבה לאלו המעוניינים להמשיך לחיות כאנשים עצמאיים גם בגיל הזהב. כיום, כשתוחלת החיים רק הולכת ומתארכת, חשוב לזכור שלצד השנים הארוכות שעוד נותרו לנו ליהנות מהן, קרוב לודאי שצרכינו ישתנו. עצמאיים ככל שנהיה, חלקנו מתקשים בגיל מבוגר לעלות מדרגות או לנסוע לביקור אצל הרופא. אחד הדברים הקשים ביותר, בעיקר עבור מי שמורגל בהיותו עצמאי, הוא הצורך בעזרה. דיור מוגן הוא למעשה מקום המספק את כל הצרכים הללו, במקום אחד ונגיש.

חיי חברה

הגוזלים, שכבר מזמן הפכו לאנשים בוגרים, עזבו את הקן. גם אם הילדים עברו להתגורר בקרבת מקום, החיים לבד בבית אינם כרוכים בהכרח בהנאה ועניין. מגורים בדיור מוגן מספקים חיי חברה תוססים, לצד אנשים בטווח הגילאים שלכם. במרבית המקומות מוצעים גם מופעי בידור, הפעלות, הרצאות וחוגים. ככל שמתבגרים, קשה יותר לרכוש חברים חדשים. מפאת העובדה שיצאנו לפנסייה ואנחנו לא פוגשים אנשים חדשים במסגרת העבודה ואם בשל העובדה שגם החברים הקרובים, הזדקנו. בדיור המוגן מתגוררים אנשים הנמצאים באותו מצב כמוכם - אנשים עצמאיים, תפקודיים ברמה גבוהה, המחפשים אחר חברה. זהו פיתרון לא רק עבור מי שחי בגפו, אלא גם עבור זוגות.

השירותים המוצעים בדיור מוגן

לצד חיי חברה ותרבות ענפים, תקבלו גם שירותי בריאות מתקדמים שיסופקו על ידי מערך רפואה צמוד. במוסדות לדיור מוגן עובדים אנשי רפואה המתמחים ברפואה גריאטרית. החל מרופאים מומחים ועד אחיות ומטפלים. גם אם אינכם בהכרח נזקקים לכך, תזכו להשגחה רפואית וסיוע במתן תרופות. מתוך התחשבות בדיירי המקום, חלק מפעילויות התרבות מוקדשות לרכישת הרגלי חיים בריאים (אף פעם לא מאוחר מדי לעשות זאת...) דוגמת: הרצאות על תזונה בריאה, חוגי פילאטיס, יוגה או סיורים רגליים. אחת לכמה זמן תוכלו ליהנות גם מיציאה לטיול מאורגן ותוכלו להיות סמוכים ובטוחים שבכל יום, תוכלו לבחור מבין עשרות אטרקציות שונות. בילוי בספרייה והרצאה מרתקת, שחיית בוקר בבריכה ומשחק קלפים עם חברים, ישיבה בקפיטריה וקריאת ספר או אירוח הנכדים.


על איכות חיים לא מתפשרים

כמי שעדיין מתפקדים באופן עצמאי וצפויים לעשות זאת עוד שנים רבות, אתם אלו הבוחרים היכן תרצו להתגורר. קחו את הזמן ובקרו במקומות שונים. כיום קיימות חברות המתמחות בארגון מעבר לדיור מוגן. בקשו לראות את לוח הפעילויות ולהיפגש עם הצוות הרפואי. קחו חלק בפעילויות והתנסו במגוון הרחב של השירותים המוצעים במקום. זכרו שמעבר לדיור מוגן אינו ויתור, אלא שדרוג של איכות החיים.

למידע נוסף גלשו לאתר: http://balagan1.co.il/