יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

עיצוב רומנטי בפרקט



פרקטים ומשטחי עץ

http://www.boh.co.il/
פרקטים
זה נחשב לאחד הטרנדים המובילים כיום בעולם העיצוב. מבתים פרטיים ועד למוסדות ציבור, מרצפות ועד לקירות- העץ לוקח חלק מהותי בעיצוב הבית. פרקטים, קוראים לזה. ואם בעבר אלה אפיינו בעיקר בתי עשירים, הרי שכיום פרקטים ניתנים להרכבה גם במחיר שווה לכל נפש.

קווים לדמותם של הפרקטים

ברמה הכללית, המונח "פרקט" מתייחס לצורת ריצוף, אשר מרכיבה העיקרי הוא עץ. ישנם מספר סוגים מרכזיים של פרקטים כיום, הנבדלים ביניהם בפרמטרים דוגמת סוג העץ (למשל: אלון, דובדבן או בוק?), עובי המשטח, שיטת עשייתו וכן הלאה. 

למעשה, האבחנה בדרך כלל היא בין מספר זנים עיקריים של פרקטים. הראשון, פרקט עץ מלא, יורכב כולו מעץ אציל, יקר יותר. הפרקט העץ שכבתי, הסוג השני, יכלול בנוסף לעץ האציל גם שכבת עץ תחליפית וזולה יותר, לרוב מעץ לבן. הפרקט הסינטתי, שהוא הנפוץ ביותר כיום, מבוסס למעשה על עץ מלאכותי. לכן הוא נראה כמו פרקט "אמיתי" לכל דבר ועניין, אך זול יותר ונוח לתחזוקה.

תהליך הרכבת הפרקט נחשב לפשוט באופן יחסי. נקודה שיש להדגיש היא שפרקטים, בעיקר במגע עם חומרים מסוימים, עשויים לשנות את גודלם. לכן, ההמלצה של רבים היא להשאיר "מרווח נשימה" מסוים כשמרכיבים רצפת פרקט, ובכל מקרה- לעשות זאת רק באמצעות גורם מוסמך, שיעניק ייעוץ גם לגבי סוג הפרמט המתאים.

אז למה פרקט?

יש מספר גורמים אשר הופכים את מגמת העיצוב באמצעות פרקטים לאחת המובילות ביותר כיום, אם לא המרכזית. את התחזוקה כבר הזכרנו: בניגוד לסוגים אחרים של מרצפות, למשל, הרי שריצוף פרקט נוח הרבה יותר לניקוי. למעשה, כל שנדרש הוא העברת מטלית לחה וחומרי ניקוי מותאמים, ויווצר מראה בוהק. בהמשך לכך, משטחי פרקט כמעט ולא צוברים על גבם אבק, יתרון אסתטי ובריאותי כאחד. 

חשוב להדגיש כי על אף המחיר הנוח יחסית, פרקטים משוייכים לרוב עם יוקרה ופאר. לא בכדי ניתן למצוא אותם מפארים את משרדי החברות הגדולות במשק או מוסדות ציבוריים מכובדים. הם יאפיינו בעיקר סלונים, חדרים פרטיים או מסדרונות. ואגב, עקב העובדה שמשטחי פרקט אינם מגיבים באופן ראוי למפגש עם מים, אין לשים אותם בחדרי אמבטיה או שירותים.

לפרטים נוספים גלשו לאתר - http://design-pro.info/